|    Wakacje!
  • 16
  • września
  • 2019
  • |


Najlepsi uczniowie

  • Zuzanna Strzelczyk - śr. 5,67 - Vb
  • Michał Lech - VI
  • Jakub Strzelczyk - śr. 5,31 - IIIb oddz. gim.
  • Zuzanna Wieczorek - IVa
  • Natalia Masiak - Vb
  • Kinga Olczak - Vb
  • Wiktoria Sobkiewicz - Vb
  • Hanna Bernaciak - śr. 5,17 - VIII
  • Krzysztof Delega - Va
  • Julia Skiba - Va
  • Maja Słomska - Va
  • Aleksandra Plak - VI
  • Jakub Kołodziejczyk - VI
  • Julia Kozicka - Vb
  • Amelia Sobkiewicz - Vb
  • Hanna Majewska - VIIb
  • Tymoteusz Kuc - VI
  • Bartłomiej Ćwiek - Va
  • Maja Filipiak - IVa
  • Julian Kuc - IVb

Zadanie 4

Zadanie nr 4

„Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej a zwyczaje szkolne”

 W ramach realizacji tego zadania, którego celem było poznanie podstawowych praw związanych z ochroną dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej zostały przeprowadzone zajęcia z pedagogiem w klasach 1-3. Na zajęciach uczniowie między innymi nabyli umiejętności rozpoznawania zachowań i sytuacji naruszających godność i dobra osobiste człowieka. Ponadto uświadomieni zostali, że są to czyny karalne. Koordynator odpowiedzialna za realizację zadań w klasach 1-3 przedstawiła dokumenty obowiązujące w szkole  tj. Statut Publicznej Szkoły Podstawowej (głównie obowiązki uczniów) i System Oceniania Zachowania (szkolny savoir vivre). W trakcie zajęć uczniowie mieli także możliwość wcielać się w różne role i oceniać zachowania bohaterów Dzięki odegranym scenkom   dzieci uświadomiły sobie gdzie jest granica dobrego i złego zachowania.

Natomiast w klasach 4-6 uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne Następnie uczniowie mieli możliwość obejrzenia scenek przygotowanych przez wybranych uczniów na temat zaczepiania kolegów, bójek, używania wulgaryzmów, naruszania dóbr i godności osobistej człowieka oraz robienia zdjęć, nagrywania filmów i publikowania ich bez wyrażenia zgody. Po odegranych scenkach wywiązała się dyskusja na temat różnych zachowań. Uczniowie chętnie dzielili się swoimi odczuciami i refleksjami. W ramach lekcji wychowawczych uczniowie zostali zapoznani z różnymi dokumentami określającymi prawa   i obowiązki człowieka.