|    Wakacje!
  • 21
  • września
  • 2020
  • |


Najlepsi uczniowie

  • Zuzanna Strzelczyk - śr. 5,67 - VIb
  • Filip Bolek - śr. 5,45 - IVa
  • Zuzanna Ćwiek - śr. 5,45 - IVb
  • Weronika Chojnacka - śr. 5,36- IVb
  • Piotr Frączyk - śr.5,36 - IVa
  • Hanna Majewska - śr. 5,28 - VIIIb
  • Kornelia Sobkiewicz - śr.5,28- VIIIb
  • Julia Kozicka - śr. 5,25 - VIb
  • Kinga Olczak - śr. 5,25 - VIb
  • Zuzanna Wieczorek - śr. 5,25- Va
  • Emilia Anyszkiewicz - śr. 5,22 - VIIIb
  • Natalia Anyszkiewicz - śr. 5,22 - VIIIb
  • Michał Lech - śr. 5,21 - VII
  • Nikola Sobkiewicz - śr. 5,18 - IVa
  • Mikołaj Miziński - śr. 5,17 - Vb
  • Bartłomiej Ćwiek - śr.5,08 - VIa
  • Natalia Masiak - śr. 5,08 - VIb
  • Wiktoria Sobkiewicz - śr. 5,08 - VIb
  • Julian Kuc - śr. 5,08 - Vb
  • Marta Kołodziejczyk - śr. 5,06 - VIIIa
  • Aleksandra Bernaciak - śr. 5,00 - VIIIb
  • Aleksandra Plak - śr. 5,00 - VII
  • Julia Skiba - śr. 5,00 - VIa
  • Maja Słomska - śr. 5,00 - VIa
  • Amelia Sobkiewicz - śr.5,00 - VIb
  • Piotr Kiljański - śr. 5,00- VIb

Zadanie 4

Zadanie nr 4

„Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej a zwyczaje szkolne”

 W ramach realizacji tego zadania, którego celem było poznanie podstawowych praw związanych z ochroną dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej zostały przeprowadzone zajęcia z pedagogiem w klasach 1-3. Na zajęciach uczniowie między innymi nabyli umiejętności rozpoznawania zachowań i sytuacji naruszających godność i dobra osobiste człowieka. Ponadto uświadomieni zostali, że są to czyny karalne. Koordynator odpowiedzialna za realizację zadań w klasach 1-3 przedstawiła dokumenty obowiązujące w szkole  tj. Statut Publicznej Szkoły Podstawowej (głównie obowiązki uczniów) i System Oceniania Zachowania (szkolny savoir vivre). W trakcie zajęć uczniowie mieli także możliwość wcielać się w różne role i oceniać zachowania bohaterów Dzięki odegranym scenkom   dzieci uświadomiły sobie gdzie jest granica dobrego i złego zachowania.

Natomiast w klasach 4-6 uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne Następnie uczniowie mieli możliwość obejrzenia scenek przygotowanych przez wybranych uczniów na temat zaczepiania kolegów, bójek, używania wulgaryzmów, naruszania dóbr i godności osobistej człowieka oraz robienia zdjęć, nagrywania filmów i publikowania ich bez wyrażenia zgody. Po odegranych scenkach wywiązała się dyskusja na temat różnych zachowań. Uczniowie chętnie dzielili się swoimi odczuciami i refleksjami. W ramach lekcji wychowawczych uczniowie zostali zapoznani z różnymi dokumentami określającymi prawa   i obowiązki człowieka.