|    Do wakacji zostało: 26 dni
  • 24
  • maja
  • 2019
  • |


Najlepsi uczniowie

  • Zuzanna Strzelczyk - śr. 5,42
  • Wiktoria Sobkiewicz - Vb
  • Michał Lech - VI
  • Natalia Masiak - Vb
  • Jakub Strzelczyk - śr. 5,06 - oddz. gim.
  • Aleksandra Plak - VI
  • Amelia Sobkiewicz - Vb
  • Julia Skiba - Va
  • Maja Słomska - Va
  • Krzysztof Delega - Va
  • Julian Kuc - IVb
  • Kinga Olczak - Vb
  • Aleksandra Strzelczyk - VI
  • Tymoteusz Kuc - VI
  • Maja Filipiak - IVa
  • Hanna Majewska - VIIb
  • Kornelia Sobkiewicz - VIIb
  • Jakub Kołodziejczyk - VI
  • Natalia Lewandowska - IVa
  • Zuzanna Wieczorek - IVa
  • Julia Kozicka - Vb
  • Bartłomiej Ćwiek - Va

Zadanie 7

Zadanie nr 7

 „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność.”

W ramach realizacji zadania VII, pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność 7 stycznia  2014 r.  dla uczniów klas 1-3 zostały przeprowadzone zajęcia z udziałem koordynatora  pedagoga  i szkolnego  terapeuty na temat niepełnosprawności . Celem zajęć było kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych, zapoznanie uczniów z rodzajami niepełnosprawności i ich przyczynami oraz uwrażliwienie na problemy osób niepełnosprawnych. Dzieci miały też okazję  obejrzeć prezentację, po obejrzeniu której próbowali postawić się na miejscu osoby niepełnosprawnej, niewidomej. Dzięki takim scenkom  mogli oni  przekonać się  jak trudno żyć takim osobom i ile trudności mogą sprawiać pozornie proste rzeczy.

Natomiast  uczniowie klas starszych uczestniczyli w zajęciach plastyczno – technicznych zorganizowanych  przez Warsztaty Terapii Zajęciowej działającej w Przewozie. Na początku zebranych powitała pani dyrektor, która pokrótce opowiedziała o placówce. Potem uczniowie mogli zwiedzić wszystkie pracownie i podziwiać prace wykonane przez podopiecznych. Następnie wszyscy udali się na świetlice, na warsztaty plastyczno – techniczne, podczas których poznawali zupełnie nowe techniki pracy oraz sposoby wykonania pięknych  i niedrogich gadżetów na upominki dla najbliższych. Nasi uczniowie bardzo szybko zintegrowali się z podopiecznymi WTZ, którzy chętnie pomagali im w wykonywaniu prac. Wspólne zajęcia dały możliwość poznania swoich zdolności artystycznych. Nasi uczniowie dowiedzieli się o różnych rodzajach niepełnosprawności, nabrali szacunku dla słabszych i wrażliwości na potrzeby innych. Na koniec wszyscy udali się na wspólny poczęstunek. Po powrocie do szkoły zostały przeprowadzone w pozostałych klasach konserwatoria pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność, które pod opieką p. Aleksandry Wolskiej poprowadzili uczestnicy warsztatów z osobami niepełnosprawnymi. Podczas zajęć uczniowie kasy IV mogli podzielić się z pozostałymi wrażeniami po warsztatach oraz pochwalić się wykonanymi pracami. Następnie wszyscy dyskutowali nad zagadnieniem niepełnosprawności, zastanawiali się  nad trudnościami jakie napotykają osoby niepełnosprawne w życiu codziennym, w domu, w miejscach publicznych. Zastanawiali się jak są postrzegani ludzie niepełnosprawni, czego potrzebują, co czują, jak możemy im pomóc, aby czuli się akceptowani, potrzebni i bezpieczni. Zajęcia te pokazały, że ludzie niepełnosprawni są tacy sami jak my wszyscy.